Dit zijn onze medewerkers

Vraag je je af hoe werken bij KwikFit bevalt? Heb je even? We hebben maar liefst 1.250 medewerkers in dienst. Laten we beginnen met deze vier ervaringen: Michel Roose, Angela Boonen, Peter Wierikx en Nick van der Zwet.

 

Bij KwikFit sta je niet stil

"In het "hoge noorden" ben ik een bekende KwikFitter. KwikFit Hoogeveen, Emmen, Veendam, Assen en Meppel, ik heb in al deze vestigingen gestaan. Eerst als Zaterdaghulp, daarna als Monteur, vervolgens als Assistent Manager en sinds 1999 als Manager. In 2006 mocht ik de nieuwe vestiging in Meppel openen en in dit mooie filiaal sta ik nog altijd met mijn topteam.

KwikFit is een transparante werkgever. Er wordt veel van je verwacht, maar daar krijg je ook heel veel voor terug! En KwikFit gaat écht met de tijd mee en is voorloper in het inspelen op veranderingen in de autobranche. Bij KwikFit hoef je niet stil te staan. Intern worden er veel trainingen aangeboden, zodat we ons verder kunnen ontwikkelen en op kunnen klimmen naar een hogere functie.

Ik heb erg goed contact met mijn collega's uit de regio. We spreken elkaar op onze maandmeeting, maar ook dagelijks telefonisch waar nodig. Is een collega ziek? Dan helpen we elkaar uit de brand en vallen we in waar nodig. Ook dat hoort bij KwikFit. Na meer dan 20 jaar bij KwikFit heb ik het nog altijd enorm naar mijn zin."

- Door Michel Roose, Manager KwikFit Meppel
 

Gaaf dat ik zo jong al de kans kreeg

"Als 18-jarig meisje begon ik in 2004 als Stagiaire op de afdeling Secretariaat. Na mijn stage ben ik als bijbaantje op zaterdag Receptioniste van KwikFit Harderwijk geworden. In 2008 rondde ik mijn opleiding af en mocht ik direct op het hoofdkantoor in Harderwijk aan de slag als Office Manager van het Customer Care Center. Ik was nog maar 22! Gaaf dat ik zo jong al de kans kreeg om direct in een leidinggevende functie te starten. Ik heb ontzettend veel geleerd.

Van mijn ervaring op de werkvloer in KwikFit Harderwijk heb ik nog steeds veel profijt in mijn huidige functie. Bijvoorbeeld in mijn vele klantcontact. Wat ik het leukste vind aan mijn werk is de diversiteit. Elke dag is anders en het kan hectisch zijn, maar dat maakt het juist leuk!

Bij KwikFit is de sfeer lekker informeel, de lijnen zijn kort. En er wordt hard gewerkt. Als medewerker krijg je de kans om jezelf te ontwikkelen en ideeën uit te voeren. Dat vind ik erg leuk! En by the way, op kantoor merk je niet zo veel van de 'mannenwereld' hoor, want hier is het ongeveer 50-50."

- Door Angela Boonen, Office Manager KwikFit Support Office
 

Bij KwikFit kan ik me gedragen als ondernemer

"Op 1 juni 1982 ging ik bij KwikFit in Bergen op Zoom aan de slag als Bandenmonteur. Vanaf die dag ging het snel, want ik ben in ongeveer 15 jaar tijd via 5 verschillende functies doorgegroeid naar mijn huidige functie: Sales Director. Onder het motto "ik heb niets te verliezen" ben ik 6 keer de uitdaging van een nieuwe verantwoordelijkere functie aangegaan. En ik heb geen dag spijt!

In al die jaren heb ik enorm veel van de mensen om mij heen binnen KwikFit geleerd. Uit eigen ervaring weet ik hoe belangrijk het is dat talent gezien wordt, de ruimte krijgt zich te ontwikkelen én om fouten te mogen maken. Dat je hier bij KwikFit de kans voor krijgt, vind ik ontzettend mooi aan ons bedrijf!

Bij KwikFit kan ik me gedragen als ondernemer. En geen jaar bij KwikFit is hetzelfde want we gaan met de wereld mee, onze blik is continu vooruitgericht. Dat vind ik geweldig aan werken bij KwikFit! Na 30 jaar KwikFit heb ik nog altijd ontzettend veel plezier in mijn job."

- Door Peter Wierikx, Sales Director KwikFit Nederland
 

Talent wordt herkend en beloond

"In 2005 begon ik als 1 van de eerste 15 BBL-leerlingen bij KwikFit. Ik was 16 jaar en volgde de opleiding Auto Technicus op niveau 2. Ik woonde in Delft en solliciteerde op een plek in Zoetermeer. De reisafstand en elke dag reizen met het OV vond KwikFit nogal wat voor een 16-jarige, maar ik wist hun twijfels weg te nemen door te beloven hen niet teleur te stellen. En ik heb mijn woord gehouden! Ik slaagde met vlag en wimpel voor mijn AT-diploma en kreeg daarna de kans om bij KwikFit mijn diploma voor Service Adviseur en mijn APK-bevoegdheid te halen. Ik werk nog altijd bij Guno in Zoetermeer, die mij vanaf dag 1 ontzettend veel geleerd heeft.

Tegenwoordig is toch een aantal dingen anders. Ik ben geen BBL'er meer maar Supervisor, een leidinggevende functie. Daar ben ik best trots op! En het OV heb ik ingeruild voor een schitterende Suzuki Swift. Wat hetzelfde is gebleven, is mijn plezier in mijn werk. Elke dag sta ik enthousiast in de zaak en zet ik me voor de volle 100% in. Je krijgt het niet cadeau bij KwikFit, maar talent wordt herkend én beloond en dat vind ik top!"

- Door Nick van der Zwet, Supervisor KwikFit Zoetermeer