Werken bij KwikFit
De automotive verandert razendsnel. Waar we in 1971 begonnen met het vervangen van uitlaten, bieden we tegenwoordig een totaalpakket autoservice aan.
Onze kracht is om samen met onze 1.200 KwikFitters continu te kunnen blijven voldoen aan de vragen van de klant. Hoe we dat doen? Bij KwikFit draait het om jou. We creëren een zo fijn mogelijke werkomgeving en werken in kleine, hechte teams. We vinden het belangrijk dat onze medewerkers zich continu ontwikkelen om de beste versie uit zichzelf te halen. Bij KwikFit ligt de focus op jou. Jij. Op pole position.
Eerste fastfitter
Het unieke fastfit concept was in het Verenigd Koninkrijk een groot succes. In 1981 werden de eerste vestigingen in Nederland geopend door de overname van Euro-Uitlaatcenters. In de beginperiode werden er voornamelijk uitlaten verkocht, want die gingen destijds elke paar jaar kapot. Dit betekende dat je de uitlaat relatief snel moest vervangen. Klanten konden de garage binnenrijden zonder het maken van een afspraak, je werd geholpen op volgorde van binnenkomst. Als klant kreeg je vooraf een prijsopgave te zien, zodat je achteraf nooit werd verrast door de prijs. Ook mocht je meekijken in de werkplaats en meestal reed je binnen een uurtje weer weg. Revolutionair destijds, dit kon nergens anders. In 1984 werd het netwerk enorm uitgebreid met de overname van de garagebedrijven Carex en Jan van de Broek.
Uitbreiding auto-onderhoud
De aangekondigde komst van de katalysator, eind jaren ’80, betekende een aanpassing van onze formule. De uitlaten-markt had z’n hoogtepunt gehad. Naast uitlaten en banden gingen we ook APK en remmen doen. Hierbij bleef het uitgangspunt dat reparaties snel moesten worden uitgevoerd.
Personeel werd centraal opgeleid in onze eigen KwikFit Academy. Er waren veel doorgroeimogelijkheden binnen het bedrijf, omdat we zo snel groeide. Begin van deze eeuw begon de vraag van klanten naar totaal onderhoud dusdanige vormen aan te nemen, dat de grote beurt werd geïntroduceerd. Omdat dit werk niet binnen een uur kon worden gedaan en hiervoor 1e monteurs diploma’s nodig waren, moest er op afspraak worden gewerkt.
Een afspraak maak je eenvoudig online
De opkomst van de winterbanden en de daaraan gekoppelde jaarlijkse bandenwissels brachten het werken op afspraak in een nieuwe fase. Wij introduceerden tijdsloten om banden te wisselen. Vanaf 2007 werd het maken van een afspraak ook online aangeboden. Daarna werd ook autoruitschade aan onze service toegevoegd en kon je dus voor voor een sterreparatie of ruitvervanging bij ons terecht.
De afgelopen 50 jaar hebben wij laten zien in staat te zijn om de formule aan te kunnen passen aan de veranderende wensen van onze klanten. Binnen zonder afspraak, klaar terwijl je wacht veranderde naar binnen met afspraak, nog steeds klaar terwijl je wacht. De telefonische prijsopgave voor het vervangen van een uitlaat groeide uit naar een online prijsopgave op maat op basis van het kenteken en de kilometerstand van de auto.
Elektrificering wagenpark
We staan nu aan de vooravond van de elektrificering van het wagenpark. Dit zal een revolutie in de autobranche tot gevolg hebben. Weer zullen we moeten inspelen op de wensen van onze klanten. Voertuigen zullen zelf aan gaan geven welke onderdelen vervangen moeten worden. En dan komt het weer aan op de waardes waar wij 50 jaar geleden de markt mee opschudde; snelheid, gemak en transparantie. Het zit in ons DNA, met 165 filialen op de teller zijn we er helemaal klaar voor. Maak je pitstop bij KwikFit.
Onze missie
KwikFit wil een duurzame relatie met haar klanten en erkend worden als betrouwbare, transparante en innovatieve organisatie. Wij willen kwalitatieve autoservice zo gemakkelijk, snel én betaalbaar mogelijk maken voor onze klanten.
KwikFit wil een duurzame relatie met haar medewerkers en binnen de automotive branche de beste werkgever zijn.